D Ders Adı: Arapça Dilbilgisi (Nahiv)
|
Anabilim Dalı: Temel İslam Bilimleri
|
Dönem
|
Teorik
|
Uygulama
|
Toplam
|
Kredisi
|
AKTS
|
Dili
|
Dersin Türü
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
10
|
Türkçe ve Arapça
|
Sosyal
|
Dersin Önkoşulu
|
Hazırlık sınıfı geçebilecek düzeyde Arapça alt yapısı olmak
|
Dersin Koordinatörü
|
Aydın KUDAT
|
e-mail : aydinkudat@hotmail.com
|
Kurs Asistanı
|
|
Mail :aydinkudat@hotmail.com
Web :adam.org.tr
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Anlatım, okuma, anlama, konuşma, soru cevap
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, öğrencilere, takip edilen “Durusul-lugatil- Arabiyye” adlı kitapta geçen kelime, cümle, dialog, metin ve alıştırmaların: Arap Dili kurallarıma göre doğru okunmasıi ifade edilmesi ve yazılması, anlaşılması hususlarında becerilerini geliştirmek.
Bu ders ile öğrenciler, cümlelere doğru anlam vermeyi ve doğru okumayı, doğru iletişim kurmayı öğrenir.
Bu ders ile şunlar hedeflenmektedir:
Arap dilinin inceliklerini bu dili kullanırken dikkat edilmesi gereken nahv ve sarf kurallarının önemini kavretmak ve bunları kullanmanın pratikte ve İslami İlimlerde ne kadar önemli olduğunu işaretlerde bulunmak ve uygulamak.
Dersin kazanımları ise cümle kurarken söz ile mananın uyumunu sağlamak ve doğru cümle kurma becerisini geliştirmek.
|
Dersin Öğrenme Kazanımları
|
1
|
Bir İlim Olarak Arapçanın Tarihini Yeri ve Önemini Öğrenir.
|
2
|
Arapçanın İslami İlimlerde ki önemini kavrar.
Kaynakları Hakkında Yeteri Oranda Bilgi Edinir.
|
3
|
Başta Kuranı Kerimve Hadis kaynakları olmak üzere bu dilin prateki kazanımlarını elde eder.
|
4
|
Arapçanın Klasik ve Modern Metinledeki yerini ve önemini anlamıi olur.
|
5
|
Okuma, yazma, anlama, konuşma gibi dört dil becerisini elde eder vekullanır
|
|
|
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar
|
1. İmam Birgivi, Avamil, İstanbul, 2000; Cürcani, Avamil, İstanbul, trs
2. el-Arabiyyetu beyne yedeyke
5. el-Arabiyyetu lilcamiati
6. Arapça sözlük
|
|
|
Değerlendirme
|
|
Sayısı
|
(%) Katkı oranı
|
Vize
|
1
|
25
|
Ödev
|
1
|
15
|
Sunum
|
1
|
15
|
Final Sınavı
|
1
|
50
|
Ders Planı
|
Hafta
|
Konular
|
1
|
Arapçada Kelimenin üç türü ve tanımları
|
2
|
İsim kelimenin tanımı, özellikleri ve kullanımı
|
3
|
Nekire ve marife; Marife çeşitleri
|
4
|
Harf ve edatları tanımı, Cer harfleri
|
5
|
Cer harflerinin anlam ve kullanımı
|
6
|
Nasb edatlarının tanım ve kullanımı
|
7
|
Şart edatlarının tanım ve kullanımı
|
8
|
Nakıs filller
|
9
|
Nefy türleri ve nehy
|
10
|
Zanne ve kardeşleri
|
11
|
Edatların cümlede kullanımı örnekler
|
12
|
Edatların cümlede kullanımı örnekler
|
13
|
Tekit Edatları
|
14
|
Genel tekrar
|
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
|
|
Etkinlik
|
SAYISI
|
Süresi [Saat]
|
Toplam
İş Yükü [Saat]
|
Teorik Dersler
|
16
|
3
|
48
|
Uygulamalı Dersler
|
|
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
4
|
64
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Projeler
|
|
|
|
Arazi Çalışmaları
|
|
|
|
Arasınavlar
|
1
|
20
|
20
|
Diğer
|
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavları
|
1
|
30
|
30
|
Toplam İş Yükü
|
|
|
182
|
Toplam İş Yükü / 30 saat
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|