Ders Adı: Arapçada İ’rab ve Doğru anlam İlişkisi
|
Anabilim Dalı: Temel İslam BilimleriUygulama
|
Dönem
|
Teorik
|
Uygulama
|
Toplam
|
Kredisi
|
AKTS
|
Dili
|
Dersin Türü
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
10
|
Türkçe ve Arapça
|
Sosyal
|
Dersin Önkoşulu
|
Arappça ve grameriinin temel kadelerini bilmek
|
Dersin Koordinatörü
|
Doç. Dr. Aydın KUDAT
|
e-mail : aydinkudat@hormail.com
Web : http://ybu.edu.tr/akudat/
|
Kurs Asistanı
|
|
Mail :
Web :
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Anlatım, Analiz, Araştırma, soru-cevap, tartışma
|
Dersin Amacı
|
Bu ders ile öğrenci düzgün cümle kurma teknikleri yanında cümledeki ögelerin ince detaylarını böylece temel metinlere doğru anlam vermeyi ve doğru yorum yapmayı öğrenir.
Bu ders ile şunlar hedeflenmektedir:
Cümlenin ince detayları, buna göre anlam ilişkisini kurmak ve edatları doğru kullanmak kelimeleri buna göre cümle şeklinde dizebilmek.
Dersin kazanımları ise Dini metinlerin nasıl tercüme edilebileceği hakkında genel bir bilgiye sahip olmak, aşinalık kazanmak. Dini metinlerin anlaşılması ve tercüme edilmesi konusunda gramatik aşina kespetmek.
|
Dersin Öğrenme Kazanımları
|
1
|
Bir ilim olarak nahiv ilminin tarihini yeri ve önemini öğrenir.
|
2
|
Cümle bilim (nahiv) ile cümle kurma pratiğini geliştirir.
|
3
|
Birden fazla cümle kurma versiyonlarını ve bunun kaidelerini öğrenir.
|
4
|
Klasik nahiv metinleri hakkında bilgi sahibi olur .
|
5
|
Cümle tehlilinde nahiv kurallarını uygulayabilir .
|
|
6
|
|
|
7
|
|
|
8
|
|
|
|
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar
|
1. İbn Hacib, Kafiye
2. Acrumî, Tuhfetü’s-Seniyye
3. İbn Hacib, Kafiye
5. Suyûtî, el-Behcetü’l-Merziyye
6. İbn hişam, Şerhu Katri’n-Neda
|
|
|
Değerlendirme
|
|
Sayısı
|
(%) Katkı oranı
|
Vize
|
1
|
25
|
Ödev
|
1
|
15
|
Sunum
|
1
|
15
|
Final Sınavı
|
1
|
50
|
Ders Planı
|
Hafta
|
Konular
|
1
|
Arapçada İ’rab’ın Tanımı, Konusu ve Amacı
|
2
|
Arapçada İ’rab’ın Sistematiği ve Gelişimi
|
3
|
Kuran Nahvi
|
4
|
Arapçada İ’rab’ının Fasih Arapça ve Kültür Mirasımızı Doğru Anlamadaki Yeri - Örenekler
|
5
|
Kuran Metni Üzerinde Gramatik Tahlil
|
6
|
Arapçada Cümlenin İ’rab Krıtiği Tekniği 1
|
7
|
Arapçada Cümlenin İ’rab Krıtiği Tekniği 2
|
8
|
Kuran Metni Üzerinde Gramatik Tahlil
|
9
|
Arapçada İ’rab Anlam İlişkisi Kaynak Açısından Kuran Metni Üzerinde Gramatik Tahlil
|
10
|
Arapçada İ’rab Anlam İlişkisi Hedef Açısından Kuran Metni Üzerinde Gramatik Tahlil
|
11
|
Kuran Metni Üzerinde Gramatik Tahlil
|
12
|
Arapça’da İ’rab Çeşitleri ( lafzi, mahalli ve Takdiri)
|
13
|
İ’rabının Dini Metinleri Doğru Anlama ve Yorumlamada Etkisi -Örnekler
|
14
|
Tekrar ve Final
|
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
|
|
Etkinlik
|
SAYISI
|
Süresi [Saat]
|
Toplam
İş Yükü [Saat]
|
Teorik Dersler
|
16
|
3
|
48
|
Uygulamalı Dersler
|
|
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
4
|
64
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Projeler
|
|
|
|
Arazi Çalışmaları
|
|
|
|
Arasınavlar
|
1
|
20
|
20
|
Diğer
|
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavları
|
1
|
30
|
30
|
Toplam İş Yükü
|
|
|
182
|
Toplam İş Yükü / 30 saat
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|