D Ders Adı: Arapça Dilbilgisi
|
Anabilim Dalı: Temel İslam Bilimleri
|
Dönem
|
Teorik
|
Uygulama
|
Toplam
|
Kredisi
|
AKTS
|
Dili
|
Dersin Türü
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
10
|
Türkçe ve Arapça
|
Sosyal
|
Dersin Önkoşulu
|
Arapça metinleri kolayca okuyabilecek düzeyde olmak
|
Dersin Koordinatörü
|
Aydin KUDAT
|
e-mail : sahinismail1960@gmail.com
|
Kurs Asistanı
|
İsmail Şahin
|
Mail :aydinkudat@hotmail.com
Web :adam.org.tr
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Anlatım, okuma, anlama, konuşma, soru cevap
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, öğrencilere, takip edilen “Durusul-lugatil- Arabiyye” adlı kitapta geçen kelime, cümle, dialog, metin ve alıştırmaların: Arap Dili kurallarıma göre doğru okunmasıi ifade edilmesi ve yazılması, anlaşılması hususlarında becerilerini geliştirmek.
Bu ders ile öğrenciler, cümlelere doğru anlam vermeyi ve doğru okumayı, doğru iletişim kurmayı öğrenir.
Bu ders ile şunlar hedeflenmektedir:
Arap dilinin inceliklerini bu dili kullanırken dikkat edilmesi gereken nahv ve sarf kurallarının önemini kavretmak ve bunları kullanmanın pratikte ve İslami İlimlerde ne kadar önemli olduğunu işaretlerde bulunmak ve uygulamak.
Dersin kazanımları ise cümle kurarken söz ile mananın uyumunu sağlamak ve doğru cümle kurma becerisini geliştirmek.
|
Dersin Öğrenme Kazanımları
|
1
|
Bir İlim Olarak Arapçanın Tarihini Yeri ve Önemini Öğrenir.
|
2
|
Arapçanın İslami İlimlerde ki önemini kavrar.
Kaynakları Hakkında Yeteri Oranda Bilgi Edinir.
|
3
|
Başta Kuranı Kerimve Hadis kaynakları olmak üzere bu dilin prateki kazanımlarını elde eder.
|
4
|
Arapçanın Klasik ve Modern Metinledeki yerini ve önemini anlamıi olur.
|
5
|
Okuma, yazma, anlama, konuşma gibi dört dil becerisini elde eder vekullanır
|
|
|
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar
|
1. Abdurrahim, Durusulluğatilarabiyyeti, (dört cilt) İstanbul, 2016 3. Ve 4. cilt
2. Silsiletüllisainarayyiyeti,
3. el-Arabiyyetu beyne yedeyke
5. el-Arabiyyetu lilcamiati
6. Arapça sözlük
|
|
|
Değerlendirme
|
|
Sayısı
|
(%) Katkı oranı
|
Vize
|
1
|
25
|
Ödev
|
1
|
15
|
Sunum
|
1
|
15
|
Final Sınavı
|
1
|
50
|
Ders Planı
|
Hafta
|
Konular
|
1
|
Miteaddi ve Lazım Fiil Ve Özellikleri, Uygulamalar.
|
2
|
Üç harf üzerine ziyade kılınan fiil kalıpları ve Örnek Alıştırmalar.
|
3
|
ان ve Benzeri, Fiile benzeyen harflerin İgrabi Kullanımları Örnek Cümleler.
|
4
|
Gayrı Munsarıfın İgrabı Ve Bazı Kalıpları, Örnek Alıştırmalar.
|
5
|
اظن Fiilinin Cümlede kullanım Şekilleri
|
6
|
عسى Fiilinin Kullanımı Ve anlamı hakkında Örnek cümleler,AyetiKerimeler
|
7
|
استفعال Kalıbının Kullanımı,Örnekler.
|
8
|
Sülasi Müceredd ve Ziyadeli Fiil Kalıpları ve Örnak Cümleler.
|
9
|
Zamirlerin Fiillere Ve İsimlere Bitişmesi
|
10
|
Temyiz. Örnekler.
|
11
|
Hal. Örnek cümleler
|
12
|
Müstesne, İstisna edatı, Müstsna Minh.
|
13
|
Tekit Edatları
|
14 Cem, Teksir
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
|
|
Etkinlik
|
SAYISI
|
Süresi [Saat]
|
Toplam
İş Yükü [Saat]
|
Teorik Dersler
|
16
|
3
|
48
|
Uygulamalı Dersler
|
|
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
4
|
64
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Projeler
|
|
|
|
Arazi Çalışmaları
|
|
|
|
Arasınavlar
|
1
|
20
|
20
|
Diğer
|
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavları
|
1
|
30
|
30
|
Toplam İş Yükü
|
|
|
182
|
Toplam İş Yükü / 30 saat
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|