Ders Kodu : ( AAİPD / 41 - 1493 ) FIKIH
ADAM İHTISAS PROGRAMI (ALİM-ADAM AKADEMİ)
4. SINIF 2. DÖNEM
D Ders Adı: KLASİK FIKIH METİNLERİ
|
Anabilim Dalı: Temel İslam Bilimleri
|
Dönem
|
Teorik
|
Uygulama
|
Toplam
|
Kredisi
|
AKTS
|
Dili
|
Dersin Türü
|
Bahar
|
4
|
0
|
4
|
4
|
10
|
Arapça
|
Sosyal
|
Dersin Önkoşulu
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Mustafa ÇAKIR
|
e-mail :
|
Kurs Asistanı
|
|
Mail :
Web :
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Anlatım, Analiz, Kartılaştırma, Araştırma, Soru-cevap, tartışma
|
Dersin Amacı
|
- Klasik fıkıh metinlerini tanımak
- Fıkhî/amelî hükümleri kaynaklarından öğrenmek
- Mezheplerin istidlal yöntemlerini uygulamalı olarak görmek
|
Dersin Öğrenme Kazanımları
|
1
|
Klasik fıkıh metinlerini okumayı öğrenir.
|
2
|
Fıkıh metinlerinde takip edilen yöntemi kavrar.
|
3
|
Fıkhî hükümleri kaynağından öğrenme melekesi kazanır.
|
4
|
Fıkhî hükümlerin nasıl elde edildiğini uygulamalı olarak görür.
|
|
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar
|
1. Vehbe Zuhayli, el-Fıkhu’l-Hanefî el-Müyesser (Ders Kitabı)
2. Mevsılî, el-Muhtar (Yardımcı Kaynak)
|
|
|
Değerlendirme
|
|
Sayısı
|
(%) Katkı oranı
|
Vize
|
1
|
25
|
Ödev
|
1
|
15
|
Sunum
|
1
|
15
|
Final Sınavı
|
1
|
50
|
Ders Planı
|
Hafta
|
Konular
|
1
|
Boşanma Sonrası Çocuğun Bakımı
|
2
|
Evlilik Nafakası
|
3
|
Hısımlık Nafakası
|
4
|
Cinayet ve Hükümleri
|
5
|
Yaralama ve Hükümleri
|
6
|
Faili Meçhul Cinayetler ve Hükümleri
|
7
|
Diyet ve Türleri
|
8
|
Âkıle Müessesesi
|
9
|
Trafik Kazaları ve Hükümleri
|
10
|
Had Cezaları
|
11
|
Tazir Cezaları
|
12
|
Devletler Hukuku (Genel Hükümler
|
13
|
Savaş Hukuku
|
14
|
Ganimetlerin Taksimi
|
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
|
|
Etkinlik
|
SAYISI
|
Süresi [Saat]
|
Toplam
İş Yükü [Saat]
|
Teorik Dersler
|
16
|
4
|
64
|
Uygulamalı Dersler
|
|
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
4
|
64
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Projeler
|
|
|
|
Arazi Çalışmaları
|
|
|
|
Arasınavlar
|
1
|
20
|
20
|
Diğer
|
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavları
|
1
|
30
|
30
|
Toplam İş Yükü
|
|
|
188
|
Toplam İş Yükü / 30 saat
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|